L’Ajuntament de Barcelona ha presentat l’Enquesta de Serveis Municipals 2023, que entrevista cada any 6.000 barcelonins i barcelonines amb l’objectiu de conèixer la seva opinió sobre la ciutat i sobre la gestió municipal. Un dels molts aspectes sobre els quals pregunta l’informe és la valoració que fan els ciutadans sobre els serveis públics de la ciutat. I quins són els més ben valorats? El primer són els Bombers de Barcelona, que obtenen una puntuació de 8 sobre 10. De fet, des del 2018 es va començar a preguntar sobre aquest servei i s’ha mantingut en primera posició. El segon lloc l’ocupa la xarxa de biblioteques públiques de la ciutat, que ha obtingut una puntuació de 7,8. El tercer servei més ben valorat és també un equipament municipal. Es tracta dels centres cívics de la ciutat, que tenen una puntuació de 7,3 sobre 10.
També obtenen molt bona puntuació els mercats municipals, el metro i el tramvia, com també les festes culturals, l’autobús, les festes populars i l‘enllumenat, que tenen puntuacions superiors al 7.

Els serveis pitjor valorats
Però a l’altra banda hi ha també els serveis amb els quals els barcelonins són més crítics. El pitjor servei segons els ciutadans és l‘aparcament, que suspèn amb un 3,9 sobre 10. Tampoc no aprova la circulació a la ciutat, que es queda a les portes amb un 4,9. Aprova amb un 5 pelat la seguretat ciutadana a la ciutat. En les darreres edicions de l’enquesta, aquests tres serveis han anat perdent puntuació, és a dir, que la percepció dels ciutadans és que, malgrat que sempre han estat a la cua de valoració, han empitjorat. I un servei que també destaca en l’informe per la seva pèrdua de valor de gairebé un punt en una dècada, la recollida d’escombraries, malgrat que l’Ajuntament ha implantat diverses mesures que haurien d’haver millorat la percepció ciutadana sobre aquest servei. Amb tot, té una puntuació de 6,8.